Ahad, 2 Mei 2010

KURSUS ASAS ADOBE PHOTOSHOP (Suntingan Foto Digital)














SINOPSIS
Perisian Adobe Photoshop sangat popular masakini digunakan untuk menyunting photo digital dan kerja grafik. Perisian ini mampu membaikpulih, meninggikan kualiti foto seperti kecerahan, contrast dan warna. Perisian ini juga digunakan untuk mencantumkan banyak foto supaya dapat menarik perhatian umum.

Adobe photoshop juga boleh digunakan untuk merekacipta kad jemputan, broser, phamplet, kad bisnes, banner, poster, kulit majallah, magazine dll. Adobe photoshop sangat diperlukan oleh semua gulongan. Mereka yang mahir dalam bidang ini mampu menjadi pereka grafik kepada jabatan, menjadikan kerjaya separuh masa atau sepenuh masa.

SASARAN PESERTA
Kusus ini disasarkan kepada sesiapa sahaja yang berminat dan terlibat dalam kerja-kerja grafik dan suntingan foto digital bagi tujuan koleksi, persembahan, penerbitan atau ingin menjadikan kerjaya separuh masa atau sepenuh masa.

PENYAMPAIAN
Kursus ini dijalankan secara Tiori & Praktikal dan disampaikan dalam bahasa Malaysia.

KEPERLUAN KURSUS
Setiap peserta dikehendakki membawa sendiri Laptop dan Kamera Digital / DSLR (jika ada) untuk merakam gambar dan-kerja kerjapenyuntingan.

JANGKAMASA KURSUS
1 Hari (7 jam)

BAYARAN KURSUS
RM 120 termasuk
Minum/ makan tengah hari.
Sijil Penyertaan.

TARIKH KURSUS
08/05/2010
15/05/2010
22/05/2010
29/05/2010
* pilih satu hari sahaja

KANDUNGAN KURSUS
Teknik & latihan Mengenal menu, tool dan paletteMembaikpulih / ubahsuai gambar / portrait /Sunting / crop / tambah / cantum gambarMembina layer dan corak latar belakang
Filter, klon dan membina titlePengubasuaian imej dan teknik super impose.Meninggikan kualiti cetakan gambar dll.


KETERANGAN LANJUT :
TEL: 0126712516 (HJ. JAMAL)
Email:jamalhashim@hotmail.com
0127565682 (HJ.BAHARUDIN)

Tiada ulasan: